Mladi gejmeri sve više na meti sajber kriminalaca

Na meti sajber kriminalaca koji koriste popularne dečje igre kao mamac za prvih šest meseci ove godine bilo je 132.000 korisnika. To je za trećinu više u poređenju sa drugom polovinom 2023.

Foto: Envato

Kompanija Kasperski analizirala je pretnje koje se skrivaju iza popularnih video igara za decu u periodu od 1. jula 2023. do 30. juna 2024. godine.

Utvđeno je da je broj korisnika na meti sajber kriminalaca porastao za 30 odsto tokom prvih šest meseci 2024. godine u poređenju sa drugom polovinom 2023. godine.

Od 18 igara odabranih za ovo istraživanje, većina napada se odnosila na Minecraft, Roblox i Among Us.

Jedna od najčešćih prevara u igrama je ponuda za nove skinove, u kojoj se nude odeća ili oklop za heroja igrice koji mu poboljšavaju veštine.

Neki skinovi su uobičajeni, dok su drugi izuzetno retki, pa samim tim poželjniji.

Stručnjak za bezbednost u kompaniji Kasperski Vasilij M. Kolesnikov izjavio je da su napadi na decu postaju uobičajeni vektor aktivnosti sajber kriminalaca. Zato je edukacija o sajber higijeni i upotreba pouzdanih rešenja za sajber bezbednost neophodna u stvaranju bezbednijeg onlajn okruženja za decu, navoodi se u saopštenju kompanije.

FoNet